HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
IVT dk/se
soekris
Hej,

Skal have indstalleret et jordvarmeanlæg på min ejendom, og har IVT frekvensstyret anlæg som førstevalg.

Bor på vestsjælland og har så lige haft besøg af en SÆLGER fra Rex naturvarme....

Sig mig, er Rex naturvarme og/eller IVT i dk lettere sindsyge ? Fik umiddelbar et "alt incl" tilbud på (hvisnok) en X11 til dkr 175.000 incl moms, men sælgeren havde overhovedet ikke spurgt til mine forhold, og da jeg bad om se det udspecificeret så han bare mærkeligt på mig.... Efter at havde gravet lidt lød det som om at IVT i dk vil havde mindst dobbelt pris for en X11 i danmark, i sverige skulle selve en X11 gå til til 51.600 sek incl moms (37.100 dkr). Eller også er Rex bare grådige og/eller inkompetente....

Har i efteråret 2007 fået monteret et 12 KW KH Nordterm anlæg på en anden ejendom, det kostede ialt 96.700,- incl moms, excl gravearbejdet men ellers komplet. Har dog ikke lyst til at grave selv igen :-)

Vil dog lige prøve at snakke med en anden IVT forhandler, men ellers så bliver det sgu en tur til sverige....

Mvh

Søren

allankj1
Ja tror det sku. Må indrømme at jeg har også handlet hos Rex i foråret 2008 og fik en god behandling og en dejlig pumpe. Nu har jeg installationen og næste pumpe (om mange år) bliver også handlet i Sverige hvis ikke priserne i DK falder inden da.

Det sjove er jo at der ikke den store teknik i en varmepumpe. I hvert ikke noget der bør koste 100.000 kr. Men en pris på 175.000 kr er jo mere end for en hel ny bil i DK.

Man må da håbe at du så kan spare meget med en varmepumpe ellers er det da svært at forrente den ekstra investering det bliver med varmepumpen.

Allan
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.

Triplus
Tilbage i 2007 havde jeg besøg af en fornuftig konsulent fra Rex. Jeg fik en grundig beregning og kompetent vejledning. Mit forbug har overholdt det lovede.

Prismæssigt er de absolut ikke billige. 175.000 for et varmeanlæg er dæleme mange penge...

Har du regnet på tilbagebetalingstiden?

hamselv
Ikke at jeg vil ind i debatten. Men man sidder og sammenligner en nøgen produktpris i Sverige, med et komplet monteret anlæg i DK.

Udfyld selv:

Varmepumpe
Varmtvandstank
Sikkerhedsarmaturer
Montage og levering af rør, fittings og kuglehaner.
Isolering af rør. Limning af dette. Isolerede rørholdere.
Intern strøm
Strømforsyning
Slange
Nedpløjning af denne
Opstart, trykprøvning og spritpåfyldning
Sprit
Myndighedsbehandling og ansøgninger
Nedtagning af gammel kedel
Boring af huller for koldbærer
Bøsningsrør
5 års garanti
Telefonbackup med hjælp til justeringer, evt supplerende besøg.

En af posterne kan man indkøbe ret billigt i Sverige og sammenligner den derefter med en total pris der (måske) dækker ovenstående.

soekris
Har haft lidt travlt med andre ting, men skal igang nu, tilskudsordningen bliver jo snart åbnet.

hamselv, det skal du jo sige når du selv forhandler IVT....

Jeg har som sagt allerede fået installeret et 12 KW anlæg til 96.700 dkr excl gravearbejdet men includeret ALT andet, så jeg ved udmærket godt hvad det bør koste.... Og 5 års garanti, shit, jeg kunne købe 2 stk X11 i Sverige og det vil stadigvæk kunne gøres meget billigere end 175.000 dkr....

Men det var jo ikke kun prisen, men den arrogante behandling uden et ordentlig udspecificeret tilbud, for at gøre det svært at sammenligne.

Men nu er det efterhånden mange producenter med frekvensstyret anlæg, så det er bare at fortsætte ned af listen....

Søren

Claus
i 2007 brugte jeg ca 50.000 dkr købt i Sverige gør det selv instalation + aut. vvs og el der var meget arbejde i det men prisen va under det halve af de danske "tilbud" som alle var med eget arbejde.
Fighter 1235 300m 120m2 1 plan fra 1964

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 6

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.