HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
jordvarme uden gulvvarme.
enemaerkes
Hej jeg er indehaver af en luft/luft varmepumpe i kolonihaven, som jeg er utrolig glad for. Jeg finder det utroligt dejligt, at kunne regulere temperaturen hurtigt og luftcirkulationen er fantastisk.
Jeg overvejer at installere jordvarme i helårshuset derhjemme og vil helst ikke undvære denne varme luftcirkulation som jeg har i kolonihaven.
Spørgsmålet er nu om jordvarmen kun er effektiv ved gulvvarme pga den relativt lave temperatur?

mange hilsner
Smile

allankj1
Jordvarme er mest effektivt vil gulvvarme pga. den lave fremløbstemp. Og så selvfølgelig fordi brinvæsken næppe kommer under -2 grader på en vinter. Måske kommer den ikke engang under 0 grader.

Med en luft / luft pumpe du har nu er udetemperaturen jo til tider meget lavere end de - 2 grader.

Yderligere skal en jordvarme pumpen ikke bruge energi på at afrime udedelen når det bliver koldt, hvilket jo sker på en luft / luft pumpe og dette er også med til at minimere COP på luft / luft pumper.

Har i øvrigt ikke set en væske / luft pumpe på markedet.

Normalt er det luft / luft, luft / vand eller væske / vand pumpe der sælges.

Allan
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.

Sydkoel

Har i øvrigt ikke set en væske / luft pumpe på markedet.

Det er i princippet bare at bruge fancoils i stedet for radiatorer, det kan sagtens lade sig gøre, jeg skal selv have monteret denne løsning et par steder i huset.

Se eventuelt om du kan finde en brochure på Daikins luft/vand varmepumpe "Altherma" der viser de systemet, men dog med en luft/vand pumpe !
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 6

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.