Alarm på Bosch CC160 / EHP 8AW
|
anderssk |
Lagt på d. 26-12-2010 14:31
|
Begynder
Antal indlæg: 16
Tilmeldt: 07/01/2010 22:47
|
Hej,
De sidste par dage har budt på megen kørsel med elpatron (kan ikke aflæses _hvor_ meget).
Nu er den udvendige del gået igang, men der kommer en alarm.
"T6 Høj varmgastemperatur". Den har været der to gange inden for ca. 45 min.
Årsagen er beskrevet som: For høj temperatur af og til foråsaget af usædvanlig drifstilstand
eller Kompressorens arbejdstemperatur for høj
Er der nogen der kender den alarm - hvordan skal jeg forholde mig? |
|
|
|
Joachim Gyldner |
Lagt på d. 26-12-2010 15:29
|
Let øvede
Antal indlæg: 165
Tilmeldt: 10/12/2010 08:48
|
Hej anderssk
Alarmen er en teknisk beskyttelse af din kompresser. Den fortæller at der er manglende køling af kompresseren, få hellere bestilt et besøg er en tekniker, i sidste ende kan den brænde af eller bliver utæt i ventilerne.
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
|
|
|
|
anderssk |
Lagt på d. 26-12-2010 15:38
|
Begynder
Antal indlæg: 16
Tilmeldt: 07/01/2010 22:47
|
Hvilken kompresser?
Kan jeg gøre noget indtil teknikkeren kommer?
|
|
|
|
Joachim Gyldner |
Lagt på d. 26-12-2010 15:57
|
Let øvede
Antal indlæg: 165
Tilmeldt: 10/12/2010 08:48
|
..Den som sider i maskinen.
Hvis det er en lockdown alarm (anlægges stoppes) skal den ikke igangsættes før teknikeren kommer. Og du kan ikke gøre noget, udover el supplering
Er det bare en varsels alarm (anlægges fortsætter drift) må den gerne holdes kørende til teknikeren kommer. og du har mulighed for at tjekke snavs filtre og lig. og se om det evt kunne hjælpe på problemet
Redigeret af Joachim Gyldner d. 26-12-2010 15:59
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
|
|
|
|
anderssk |
Lagt på d. 26-12-2010 18:47
|
Begynder
Antal indlæg: 16
Tilmeldt: 07/01/2010 22:47
|
T6 er i den udvendige del - afsnit 3.7 ([url]http://www.google.dk/url?sa=t&source=web&cd=2&ved=0CB8QFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.bosch-climate.dk%2Fcontent%2Flanguage1%2Fdownloads%2FInstallationsvejledning_EHP_AW-CC_160.pdf&rct=j&q=C11%20ekspansionsbeholder&ei=5W8XTcLsOMTrOZiE8YwJ&usg=AFQjCNErC97P1rKy_3YUE2YyBprCF3yt0A&cad=rja[/url]
Jeg har haft et par alarmer mere - også en "Udløst lavtrykspressostat"
Den udvendige enhed er ret iset, og det ser ikke ud til at afrimningen kan klare opgaven, så ind til videre har jeg koble den helt af, så jeg kører på ren elpatron.
Afisningen af den udvendige enhed (lamellerne) - kan det gøres med en spray som man bruger til bilen og så vand - herefter opstart af enheden med længere/oftere afisningsperioder?
Gode trick er velkomne.
|
|
|
|
anderssk |
Lagt på d. 26-12-2010 21:30
|
Begynder
Antal indlæg: 16
Tilmeldt: 07/01/2010 22:47
|
Så fik den afrimet. Interval for afrimning er sat op, så jeg håber på det hjælper (og at vi snart får noget varme)
Glædelig jul og godt nytår |
|
|
|
Mr Scooby |
Lagt på d. 26-12-2010 21:54
|
Begynder
Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 13/11/2010 13:07
|
Citer anderssk skrev:Afisningen af den udvendige enhed (lamellerne) - kan det gøres med en spray som man bruger til bilen og så vand -
Tømte min havesprøjte og fyldte den med sprinklervæske. Slukkede for min luft/ luft og oversprøjtede de is-/ rimfyldte lameller i eftermiddags, ventede 10 min.og startede så varmepumpen igen. Det har hjulpet rigtig meget ....
Normalt har den ikke iset til; men sidste nats - 18 gr. C var for meget .... |
|
|
|
Joachim Gyldner |
Lagt på d. 26-12-2010 22:32
|
Let øvede
Antal indlæg: 165
Tilmeldt: 10/12/2010 08:48
|
Lavtryksfejl og for varm hot gass, lyder som kølemiddels mangel eller defekt termoventil..
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
|
|
|
|
olejakobsen |
Lagt på d. 26-12-2010 23:17
|
Begynder
Antal indlæg: 65
Tilmeldt: 30/06/2010 21:05
|
Kan også være for lidt luftgennemstrømning i fordamper ved evt is eller ventilator der ikke kører.
Hilsen
Jakobsen
jakobsen
|
|
|
|
Joachim Gyldner |
Lagt på d. 27-12-2010 14:57
|
Let øvede
Antal indlæg: 165
Tilmeldt: 10/12/2010 08:48
|
Hvis ikke fabrik indstillingerne kan holde fladen is fri så er der sandsynligvis en koldere frysning som foretages af ovenstående, så få hellere tjekket op på tingende.
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
|
|
|