En radiator med termostatventil er ikke et præcisionsinstrument, og du har temperaturgradienter igennem rummet alligevel.
Men for at blive ved det sitet her handler om, så vil "ens" indstilling for varmepumper betyde samme afkøling af radiatorvandet i hver, dvs. samme afgangstemperatur. En stor varmeflade vil da afgive mere effekt end en lille, proportionalt med størrelsesforskellen, og delta-T til luften den står i.
Generelt virker det som om du i høj grad overtænker simple problemstilling med dine mange spørgsmål, men skyd bare løs - det værste der kan ske er at du ikke får et svar.
Generelt virker det som om du i høj grad overtænker simple problemstilling med dine mange spørgsmål, men skyd bare løs - det værste der kan ske er at du ikke får et svar.
Det virker faktisk som om det bedste for "Varmeihuset", ville være at få en energikonsulent ud i et par timer så han kunne få var på alle sine spørgsmål en gang for alle.
En radiator med termostatventil er ikke et præcisionsinstrument, og du har temperaturgradienter igennem rummet alligevel.
Men for at blive ved det sitet her handler om, så vil "ens" indstilling for varmepumper betyde samme afkøling af radiatorvandet i hver, dvs. samme afgangstemperatur. En stor varmeflade vil da afgive mere effekt end en lille, proportionalt med størrelsesforskellen, og delta-T til luften den står i.
Takker for svaret
grunden til spørgsmålet, er at jeg jo her på sitet er blevet anbefalet at når det er rigtigt koldt, at sætte fremløb til 45 på fyret
og så se om radiatorerne kan levere nok varme
men så var der lige det med stuen med to radiatorer
og jeg vil hellere spørge i god tid
når tiden kommer , vil jeg så måle på afgangen , og prøve om jeg kan få dem ens
ps , det værste der kan ske er ikke at jeg ikke får et svar , men at jeg får et forkert svar,, og tror på det
Spring til debat:
Log ind
Er du endnu ikke registreret bruger? Klik her for at oprette dig.