HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Paralelle slanger
subtile
Der hvor mine slanger skal gå ind i huset, er jeg nødt til at have dem til at løbe parralelt ved siden af hinanden med ganske kort afstand. Dvs. langt under de 0.9-1.25 meter som er anbefalet. Hvis jeg isolerer slangerne, er der så noget galt i at de løber 5-10 meter "oven i hinanden" ?

airman
Du skal isolere dem fra hinanden.

PS Arbejder du fuldstændig uden rådgivning med projektet?

subtile
Eeehm.. nej det vil jeg ikke sige, men min leverandør har meget travlt, og jeg vil gerne have flere "øjne" på mine spørgsmål.

Men det var ikke min plan at have slangerne til at løbe tæt på hinanden over så stor en afstand (5-10 meter). Vi er gravet på en masse nedgravet murværk. Hele stykker på 1.5x1,5 meter og derfor er jeg nødt til at føre en slange inden om det område og så rammer jeg to andre slanger.

Jeg graver 3x300 meter ned.

subtile
Min bekymring går såmænd på om der er problemer i at de løber parallel de sidste 5-10 meter.

airman
Ikke andet end at den del du isolerer er inaktiv. Og er dimensioneringen ringe risikerer du forringet ydelse. Er dimensioneringen rigelig = 0 problem.

PeterKunz
Er de isolerede, er det som airman skriver, intet problem. Den ene slange kan du jo undlade at isolere. Lad det være en indgående, så den ikke er for kold.
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.

subtile
OK.. det kan jeg godt leve med. Anlæget har rigelig med slange, så det er slet ikke noget problem. 1000 tak for de gode svar.

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 35

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.