HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Varmepumpe giver ingen varme!!!
nehme
Hej. Jeg har selv installeret en ny Tectro varmepumpe i sommers. Nu da vil skal have varme kommer der ingen af. Da jeg prøvede den efter installationen virkede det hele fint. Er det tegn på at der mangler kølevæske? Kan kælevæsken have sivet ud af en eller anden grund?

Sydkoel
Ja hvis ikke omløberne er spændt korrekt, så kan det sagtens være forsvundet. Du kan eventuelt prøve at se om du kan få den til at køle, hvis den ikke vil nogen af delene er kølemidlet højst sandsynligt forsvundet.

Hvis det er tilfældet bør du få trykprøvet anlægget, evakueret og derefter påfyldt den korrekte mængde !
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.

johnia
Havde du trykprøvet systemet, inden du fyldte systemet op?
Det afhænger også af hvor koldt der må være udenfor, før den kan lave varme, men det afhænger af kvaliteten af pumpen.
Kan kun anbefale særdeles lydsvage luft varmepumper og luft varmepumper der kan klare det danske klima og som er elbesparende (4,5-5.5). Inderdelen skal under de 25-30db før det ikke er irretere en.
Monterede selv min split anlæg, og fik en kølemontør til at teste sytemet og fylde kølevæske på, dette kostede 600kr incl moms (for både arbejdsløn og væske)
Har kørt upåklageligt i 5 år nu.

(har kun bruger erfaring)Wink
Redigeret af johnia d. 28-10-2008 20:57

Sydkoel

johnia skrev:

Monterede selv min split anlæg, og fik en kølemontør til at teste sytemet og fylde kølevæske på, dette kostede 600kr incl moms (for både arbejdsløn og væske)

Det lyder meget billigt, 600 ville jeg ikke engang kunne sælge kølemidlet til !
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.