HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Mine overvejlser og dumme spørgsmål
kennls
Jeg kiggede lidt på indstillingen i weekenden og så at den var sat til at lave et overtryk i huset.

Før stod den på
- Trin1: Ind 40%, Ud 30%
- Trin2: Ind 70%, Ud 60%
- Trin3: Ind 100%, ud 90%

Det har jeg så lavet om til følgende, med undertryk i stedet:
- Trin1: Ind 35%, Ud 40%
- Trin2: Ind 50%, Ud 55%
- Trin3: Ind 65%, ud 60%

Indblæsningen lå derefter på 16 grader, hvor den før indstilling lå på 13 grader her i weekenden. Begge med 21 grader udblæsning. Så der kan sikkert justeres lidt yderligere på nogle ting.

/Kenn

hamselv
Det er umiddelbart ikke anbefalelsesværdigt at lave den slags ændringer. Disse bør kombineres med en faktuel måling af hoveluftmængderne - og gerne iht VENT Ordningens foreskrifter.

Det andet er skud i blinde.

Oftest (og dybt afhængig af design på installationen) er det "nemmere" og mindre energikrævende at udsuge. Ikke mindst idet filtreringen er ringere på udsugningen. Men mange andre forhold gør sig gældende. Indtag og afkast, disse udformning , størrelse og placering. Og sluttelig dimensioneringen af ventiler. Hvilken type og størrelse.

Selv en omhyggelig tryktabsberegning kan ikke eftergøre en korrekt udført måling.

kennls
Jeg skrev jo ned hvordan værdierne var før, så det var mere et forsøg for at blive klogere.

Jeg kontakter lige ham som har installeret anlægget.

/Kenn

hamselv
Hvis der kun kan opnås indblæsning på 16° ved 21° udsugning og udetemp. f.eks. 5° er temp virkningsgraden

16 - 5 / (21 - 5) = 68,8% der er dæleme noget for sølle for en Energy.

Enten måler dine følere ukorrekt, der er et utæt bypass, eller luftmængden er temmelig skæv.

Bare med en smule kondensation har jeg set lang højere virkningsgrader på ENERGY.

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 7

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.