Næ ,, det er ikke sikkert, det varme vand ligger i toppen som et lag, så det kommer lidt an på hvor føleren sidder
Da jeg en gang skulle lave en test, tappede jeg 70 liter ren varmt vand a ca 50 grader, først DA gik den i gang ,og min tank er kun 140 liter
Havde jeg så bedt om 38 graders bade vand, havde armaturet ved bruseren blandet de 70 liter med fx 30 liter vand a 10 grader bum bum =100 liter vand a 38 grader
du kan evt se om du på pumpen kan se drifts tid, så kan du checke om den har været startet
Hos mig starter pumpen ikke LIGE efter et bad
men på et tidspunkt er det kolde bundvand blevet DELVIS blandet i top vandet,,SÅ kører den en tid ,,og stopper, al vandet er stadig ikke 50
men det kommer, det har den fordel at i fyringssessonen, bliver der ikke lavet vv i en stor portion, men det bliver delt op
Jeg har radiatorer, så ingen buffer som et flere ton tungt gulv ville gi
jeg mener at jeg kan tvangsstarte vv produktion , dvs at jeg kan starte det , og gå i bad, ,
Normalt er det en føler på tanken der bestemmer om den starter
imens står trevejs ventilen til at sende det varme vand til radiatorerne, så pumpen kan ikke føle på vandet direkte
Tvangstarter jeg vv, så kan pumpen mærke den ægte temperatur i retur fra vv beholderen
JA JA
man blir lidt bidt af det, men hellere det end bidt af en regning fordi, man ikke var bidt af det ;o)
Hmm ja ok så er det jo et pokkers godt spørgsmål hvor meget den lige bruger. Men umiddelbart tænker jeg ikke vv er "slynglen" ift. elpatronen, da den tilsyneladende ikke har brugt den siden jeg ændrede legionella programmet. Så nu ved jeg at den kører legionella natten til mandag, så der vil jeg lige tjekke aftenen inden og næste morgen, og se hvor meget den bruger på det (hvis jeg kan se det - den måler kun i hele timer, desværre)
Har du ikke adgang til en side hos din eludbyder, der kan man se sit forbrug time for time (bla,)
der vil du tydelig kunne se de dage/timer hvor den kørte legionelle
på nogle husstands målere, kan man se det momentane forbrug
Men få dig en bimåler, om ikke andet for at ha en sladrehank,
JA JA
man blir lidt bidt af det, men hellere det end bidt af en regning fordi, man ikke var bidt af det ;o)