Panasonic E9DKE Fejlkode H16
|
crwdk |
Lagt på d. 29-12-2006 23:22
|
Begynder
Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 29/12/2006 23:05
|
Desværre skal dette være mit første indlæg her, men går du med overvejelser om at købe varmepumpe, så pas på med Panasonic E9DKE!!!.
Jeg købte selv en i Sverige og fik den installeret medio marts 2006 og nu står jeg med en havareret varmepumpe pga. en "svag" kompressor.
Tilbage i Oktober 2006 begyndte en række E9DKE pumper, at havarere med fejlkoden H16.
Der er en tråd vedr. dette problem på det svenske broderforum. Link følger her: [url]http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=10473.780[/url]
Det største problem, for mig at se er, at Panasonic virker meget lidt interesseret i, at påtage sig fabrikant ansvaret for et produkt der tilsyneladende er påhæftet fabrikationsfejl/svagheder. Så det bliver spændende om hvorvidt jeg kan få udbedret min E9DKE, da jeg selv har hjemtaget varmepumpen og fået installationen foretaget af egen kølemontør !!!?!. |
|
|
|
Admin |
Lagt på d. 30-12-2006 10:07
|
Ved meget
Antal indlæg: 787
Tilmeldt: 08/02/2006 21:21
|
hej crwdk
Ja jeg havde hørt der var kommet nogle af de fejlmeldininger, i sverige faktisk en del.
Hvis jeg får fundet ud af hvem i dk der er slut ansvarlig for panasonic
varmepumper, skal jeg nok skrive et brev til disse om hvad panasonic agter at gøre ved problemet.
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
|
|
|
|
Admin |
Lagt på d. 30-12-2006 10:28
|
Ved meget
Antal indlæg: 787
Tilmeldt: 08/02/2006 21:21
|
Da jeg selv har monteret en af disse modeller, vil jeg følge sagen, Med en hvis spænding
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
|
|
|
|
Admin |
Lagt på d. 30-12-2006 15:28
|
Ved meget
Antal indlæg: 787
Tilmeldt: 08/02/2006 21:21
|
Admin har sendt denne mail til panasonic. Vi får se om de svarer og hvad de svarer.
Dear Poul
Are Panasonic E9DKE and E12DKE covered by the Pan European Guarantee, Due to the malfunction code H16?
What is covered by the Guarantee, New Parts and all workmanship?
Where can your customers in Denmark apply to, please mail me the exact address for the firm to solve the H16 malfunction, Regardless off in witch country they have Panasonic E9DKE and E12DKE from.
Best Regards
Per Larsen
Owner of the Heatpump.dk
Website for all kinds of Heat pumps
Redigeret af Admin d. 30-12-2006 23:21
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
|
|
|
|
Admin |
Lagt på d. 02-01-2007 23:23
|
Ved meget
Antal indlæg: 787
Tilmeldt: 08/02/2006 21:21
|
Jeg kan konstatere at panasonic har læst min mail til dem, Men de har endnu ikke svaret på denne.
Jeg har ladet mig fortælle at det er sådan at panasonic betaler en ny kompressor, men ikke arbejdsløn i forbindelse med udskiftning af denne.
Dette er ikke kommet fra panasonic, og jeg kan kun håbe på at panasonic her vil fortælle de gældende regler for ombytning af kompressor
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
|
|
|
|
crwdk |
Lagt på d. 18-01-2007 01:48
|
Begynder
Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 29/12/2006 23:05
|
Hej Igen!
Efter fejlkoden H16 lykkedes det, at få pumpen igang igen - den har en total reset periode på 26 timer. Forventningen er, ar pumpen står af igen næste gang vi oplever minus grader - desværre i starten af næste uge. Så er risikoen stor for, at pumpen stopper helt med, at fungere... dvs det ikke er muligt, at starte den op efter total reset periode er overstået!!! Har kontaktet den svenske forhandler, der arbejder på en løsning af problemet. Andre forhandlere i sverige har drejet nøglen rundt for ikke at konfrontere sig med problemet.
Admin> har du hørt videre fra Panasonic - Poul !?! Det er da forstemmende, at de ikke reagerer på din henvendelse. Ligner lidt strudsen der stikke hovedet i sandet.
En svensk installatør har konstateret et forbedret cop tal, lavere støjniveau og bedre smøring, der formentlig mindsker risikoen for H16 fejl, ved ekstra påfyldning af olie på kompressoren - han kan bare ikke komme igennem hos Panasonic. Det virker godt nok tragisk komisk. Gud vide hvor dette ender henne !!?! Dette kan desværre betyde, at luft/luft varmepumper bliver bombet tilbage til stenalderen.
Hilsen
Tom - Søborg |
|
|
|
Admin |
Lagt på d. 18-01-2007 18:04
|
Ved meget
Antal indlæg: 787
Tilmeldt: 08/02/2006 21:21
|
Hej
Nej jeg har intet hørt fra panasonic endnu. Jeg har godt set mange, der gætter på hvad der er galt med kompressor.
Der kommer mange gæt hver dag, men ingen ved hvad som er galt.
Mit eget gæt går på at kompressor får vædskeslag, og det kan den bestemt ikke holde til i længden.
Men der må vel komme svar fra panasonic
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
|
|
|
|
Admin |
Lagt på d. 18-01-2007 18:38
|
Ved meget
Antal indlæg: 787
Tilmeldt: 08/02/2006 21:21
|
Hvilket garantibevis har du ?
Pan European Guarantee ?
Svensk garanti bevis. ?
Ifølge panasonic egen webside er consumer elektronik, dækket ved køb i mange lande hvis man har et Pan European Guarantee bevis.
Har du dette ville jeg da tage kontakt til en panasonic forhandler og lade denne køre sagen.
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
|
|
|
|
Admin |
Lagt på d. 29-01-2007 17:49
|
Ved meget
Antal indlæg: 787
Tilmeldt: 08/02/2006 21:21
|
Heatpump er kommet i besiddelse af oplysninger vedrørende H-16
Vi har ikke tilladelse til,at bringe dette så vil prøve at hjælpe Brugere med H-16 Pr PM
Redigeret af Admin d. 29-01-2007 18:13
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
|
|
|
|
Admin |
Lagt på d. 11-02-2007 19:24
|
Ved meget
Antal indlæg: 787
Tilmeldt: 08/02/2006 21:21
|
Hejsa
Ved H-16 problem på panasonic kontakt da din forhandler eller montør
Alternativt denne mail adresse Fjern nospam fra den
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
|
|
|
|
hvac |
Lagt på d. 15-08-2007 11:16
|
Let øvede
Antal indlæg: 190
Tilmeldt: 15/08/2007 10:59
|
???? Ved indkøb af Panasonic via de officielle handelsled er der ingen problem med garantien. Udedelen udskiftes uden beregning. Men jeg er bekendt med en dansk parallel-importør og en ditto svensk har haft store problemer med anlæg man angivelig har indkøbt via sydeuropa uden garanti (så får man dem lidt billigere). Og det er klart, man skal henvende sig der hvor man har handlet. De skal opbære garantien. Det kan ikke være retfærdigt at garantien skal dækkes af forhandlere og importører der ikke har tjent noget på varen. Og Kinnan i Sverige og deres mand i Danmark, melder klart ud. Har man en h16 fejl, på et anlæg indkøbt via Kinnan, skift udedelen og send regningen til Kinnan.
Redigeret af hvac d. 16-08-2007 11:36
|
|
|
|
FleX-HeaT |
Lagt på d. 16-09-2007 19:31
|
Begynder
Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 27/08/2007 23:07
|
De Panaconic varmepumper der har haft en H16 fejl er i følge Panaconic Sverige paralel importeret fra nadre lande i EU, hvor anlæget ikke er tilpasset nodiske forhold.
Det er efter min mening klart utilfredsstillende for forbrugere at anlægsmodeller med identiske modelangivelse (eksPanasonic E9DKE ) ikke nødvendigvis har de samme komponenter i sig.
Se evt. på Paneconic Sveriges hjemmeside
http://www.panasonic.dk/servlet/PB/show/1229999/Information%20till%20kunder%20som%20har%20k%F6pt%20v%E4rmepumpar%20fr%E5n%20Onzza.pdf |
|
|
|
hvac |
Lagt på d. 16-09-2007 19:56
|
Let øvede
Antal indlæg: 190
Tilmeldt: 15/08/2007 10:59
|
Hvor ligger problemet FlexHeat. De to modeller ER ens, men Onzza vil ikke stå ved deres garanti, selvom DE er importøren,. Istedet har man forsøgt at tørre den af på Kinnan/Pansonic Sverige. Men fremover er specialprodukter for Danmark og Sverige mærket. Såehh Kinnan i særdeleshed kender skam også til H16 problemer. De har bare gjort noget ved det. Det har Onzza ikke. |
|
|
|
FleX-HeaT |
Lagt på d. 16-09-2007 23:40
|
Begynder
Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 27/08/2007 23:07
|
Ja noget tyder jo på at der er en "krig" mellem Onzza og Panconic sverige (se http://www.onzza.com/)
Hvor ser du at de to modder ER ens?(samme indmad) ?
På Onzza's hjemmeside give de da netop udtryk for at den forskel der er ikke har nogen betyding. (se Läs följande information)
Jeg læser nu sitene således at Onzza er paralel impotør og er i stand til at sælge varmepumperne noget billigere ned Panaconic Sverige er villig til.
5000 dkr + div + montering for en en 5 kw panaconic er da en ganske fin pris hvis anlæget kan tåle nodiske forhold! |
|
|
|
hvac |
Lagt på d. 16-09-2007 23:54
|
Let øvede
Antal indlæg: 190
Tilmeldt: 15/08/2007 10:59
|
Klart der er krig. Kinnan står som fællesnordisk grossist og har interesse i at navnet opfattes som kvalitet, og montage og servicering udføres af uddannet personale. Onzza vil bare sælge - gerne postordre. Og det er da klart at når du hopper et led over, og har nada garanti er det billigere.
Mht GKE'en ved jeg ikke om der er forskelle, men køb da endelig en (hvis du tør). Men med DKE'en - den der var bøvl med, er jeg ret sikker på der ingen forskel var.
De rigtig gode HE og EKEB kan du ikke få ved Onzza. |
|
|
|
hvac |
Lagt på d. 17-09-2007 09:46
|
Let øvede
Antal indlæg: 190
Tilmeldt: 15/08/2007 10:59
|
Du havde ret. Onzza's er en sydeuropamodel. Duer ikke under -5. Kinnan's GKE er lavet så den kan køre ned til -10 -15. Ydermere har Kinnans keramiske lejer i ventilatoren i indedelen. De almindelig glidelejer har det med at begynde at snakke. Man har taget konsekvensen af navnesammenfaldet og døber de skandinaviske modeller om.
Men det er sandelig da "serisøst" at Anzzo at fortsætte med at handle med Panasonic, efter at de har brugt hele foråret på at udbrede hvor forfærdentlige Panasonic er!
Prøv at bestille en reservedel hos Onzza! |
|
|