HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Tilskud til skrotning af oliefyr.
allankj1
Prøv lige at se her.

20.000 kr i tilskud til skrotning af oliefyr hvis det er erstattes med jordvarme og 15.000 i tilskud hvis det udskiftes med luft/vand anlæg.

Bestilles anlægget gennem DONG dobbels tilskudet til henholdsvis 40.000 og 30.000,-

http://www.dongenergy.dk/privat/cleantech/loesningermedcleantech/varmepumper/tilskud/Pages/tilskud.aspx

Mvh

Allan
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.

kla
jow det er jo da vældigt fint med et større tilskud, men lur mig om ikke de kommer til at tjene penge alligevel, så vidt jeg kan se er renten ca 8% højere end boligejere i dag kan låne til, samtidigt forpligter du dig til at lade DONG få din co2 kvote som de så kan sælge, samtidigt er du låst som kunde så længe du betaler på anlægget.

Hvis prisen på et jordvarmeanlæg fra DONG ender på måske 130000 så kan du få 40.000 i tilskud de 20 fra ENS resten fra dong. hvis restbeløbet er 90.000 og med en rentedifference på 8% er det 7.200 kr uden skat dyrere det første år at optage lånet i DONG end hos realkreditfirmaet.

dette er hvad jeg tror det er jo ikke sikkert at jeg har retWink

kla

allankj1
Okay.

Nåede ikke at læse så meget på det. Men under alle omstændigheder kan der jo opnåes 15.000 eller 20.000 i tilskud fra staten.

Allan
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.

kla
Man kan jo bare betale kontant, så er det jo kun co2 kvoten de er efter, så tilbuddet er jo godt nok, men jeg tror at 80-90% skal have VP financeret.

Hagal
Nå, men så fik jeg et tilbud på en Danfoss luft-vand varmepumpe... De kan da nemt give et tilskud da deres pris er 30.000 over de andre jeg har haft ude og give tilbud.
Så med mindre jeg kan få dem til at forsvare den pris med at varmepumpen er guldbelagt, så finder jeg vist en anden leverandør..

allankj1
Ha ha ha ja det kunne man da godt have forventet. Ud og find en anden og billigere leverandør og scor de 15.000 kr i tilskud alligevel.

Allan

fi
Ja, jeg er også bange for at Dong`s tilbud er for godt til, at være sandt. Jeg er i færd med at indhente 2 tilbud. Det ene er fra Dong. Tilbudene står jeg med om et par dage. Det viser sig, at være den samme vvs`er som skal give begge tilbud Smile
Men indtil nu ser det ud til at Dongs tilbud er dyrest, selvom de lægger 20k oveni tilskuddet. Dongs tilbud er oven i købet uden buffer. Den er med i det andet tilbud. Begge pumper er lige "store" og samme slangelængde. Jeg får begge tilbud udspecificeret.
Men som sagt, om et par dage har jeg mere konkrete tal.Smile

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 9

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.