HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Scotte varmepumpe fra vvs-eksperten.dk
thermik
Jeg er helt ny i dette forum og har en masse spørgsmål vedr. varmepumper/jordvarme anlæg:

Jeg har læst en del tråde i dette forum og ser ingen der skriver om Scotte anlæget fra [url]http://vvs-eksperten.dk[/url] hvorfor ? er det et Prestige i at have de dyrer anlæg eller er det et dårligt valg og kvalitet på anlæget ? Jeg kan se at anskaffelses prisen er noget lavere på sådant et anlæg end mange andre.

Hvilket anlæg vil du anbefale til nyt 1½ plans hus 96 m2 i grundplan højt isoleret.Isolering: vægge 300 mm loft 400mm gulv 300 mm flamingo

Påregner at montere en panasoni luft/luft til køling.

opsætte en brændeovn centralt i husets under etage

Gulvvarme i helt huset (også på 1 sal.)

hamselv
Prøv at sammenligne korrekt!

Hos VVS Experten køber du dimser og intet andet. Hos os (og mange andre) køber du færdige løsninger. Kan man lave en masse selv, har vi for vores vedkommende ingen problem med GDS. Men vi sælger INGEN varmepumpe, uden at vi forestår brinefyldning og opstart. Ligeledes insisterer vi på at ville bestemme hvordan installationen iøvrigt udføres. Men prøv at analyser hvad du får for hvilke penge.

Populært sagt: LADA og Mercedes er begge biler og har fire hjul. Man sidder i tørvejr osv osv. Men kan man sammenligne?? Min erfaring er, at installation og projektering af varmepumpeanlæg, ophæver man til noget meget nemt. Det er det altså ikke altid.

Du bestemmer selv. Du kan se hvad jeg sælger og har. Ligeledes ved flere andre brugere er det synligt. Jeg er fagmand, og kan pege på en række forskelle, men undlader dette. Scotte er sikkert fint til noget..

En af mine hobbyer er HIFI. Og det kan jeg ikke købe i Bilka, Føtex eller Brugsen. Omend prissedlen der er lavere. Men faktuelt spiler anlæggene. Og mange er glade for dem.

allankj1
Mht Scotte er der vist en herinde der har den og skriver om den. Han havde lidt problemer med den. Men der er ikke meget rådgivning omkring indstilling / indkørelse af denne såfremt du vælger denne pumpe. Man af os der har købt "kendte" mærker har fået meget support med fra leverandøren når vi har haft brug for det. Mht. kvaliteten kender jeg ikke så meget til komponenterne der sidder i en Scotte.

Hvor mange skal der bo i huset? Hvor stort er det og er det bygget efter Bygningsreglement 2006, eller lavenergi klasse 1 eller 2 ??

Brændeovn i et topisoleret hus med gulvvarme er da kun for hyggens skyld. For det første fordi din gulvvarme er lang tid om at reagere på varmen fra brændovnen (når termostaten i rummet reg. at nu er der varmt nok lukker den for vandet til gulvet men dit beton gulv bliver ved med at afgive meget varme da der er meget varme akkumeret i det efter en dag hvor varmepumpen har kørt).
Yderligere vil det betyde at når termostaterne i de enkelte rum lukker er det ikke sikkert at du kan holde det nødvendige vandflow i varmepumpen og du vil måske får småkørsler som ikke er effektivt for din COP. Så kan du selvfølgelig sætte en buffertank på anlægget men den (samt ekstra rør ventiler mv) koster også i anskaffelse.

Sidst men ikke mindst så jeg hvordan vores tidligere naboer ikke kunne styre gulvvarme og brændov på samme tid. Når der var tændt op i brændovnen betyd det også at de fik så varmt at de måtte åbne for teressedøren midt om vinteren.

Hvis du vil opsætte en luft / luft pumpe alligevel ville jeg da bruge denne til at lave lidt varme i det tidligere efterår inden du tænder for gulvvarmen i huset. Det samme ville jeg gøre fra midten af maj måned hvor du sandsynligvis kan slukke for gulvvarmen men enkelte dage kan have brug for lidt varme tidskud om morgen eller aftenen.

For resten er det ikke sikkert at du må installere brændeoven for din kommune. Har en kollega der har brændovn i et nyt hus. Men de har en emsig nabo der synes det lugter og nu har naboen fået medhold i at de kun må bruge brændovnen x antal dage om året fordi det er et nybygget område.

Yderligere er jordvarme, brændeovn og luft / luft pumpe da noget man brugere i et gammelt utæt hus og ikke i et topisoleret nyt hus.

Allan
Redigeret af allankj1 d. 01-02-2010 22:48
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.

no100
hej
jeg har erfaring med scotte og jeg har ikke oplevet nogle problemer med hjælp eller oplysninger fra producenten, NBE.
jeg valgte en jv8 fordi det er den eneste der er en ren varmepumpe, man har lavet kompressere i 50 år og det er en anderkendt producent, så det er jeg ikke bange for. styringen er legene nem selv min gamle mor kan betjene den.

fordelen er at man kan bygge et anlæg der dækker ens eget behov.

ulempen, man skal have en hel del viden om varme, håndværker gen, og sund dømmekraft.
vil man ikke bruge mange timer. er mit råd, hold jer til færdig løsninger.

se inlæg under varmepumpe luft/vand ispind for/imod. no100.

m.v.h. eli
Redigeret af no100 d. 19-03-2010 15:48

spaniel
davs
Hvis der er nogle der vil se scotte online ligger min her

http://www.spaniel.dk/varme/

no100
hej spaniel
tak Grin uden at være expert syndes jeg det ser godt ud. er der nogle steder hvor dit anlæg er beskrevet og har det kørt hele året.
mine erfaringer er fra et luft/vand og det er helt andre tal,mår det er så kolt, cop var nede på 1,98.
m.v.h. eli

spaniel
hej

mit anlæg har kørt hele denne særson.
jeg køre med radiatore og gulvvarme

manualen kan du finde her http://www.scotte.dk/getdoc.asp?id=37&md5hash=93D27797A531181931D256190FE869BD

M.V.H Rene

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 9

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.