HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Ekstrem COP
Ekspress105
Så en annonce på gul og gratis avisen i århus for en luft/luft VP med en COP på 6,45!! Cool Men nu ka jeg ikke huske navnet... Nogen der skulle ske at vide det? Ikke at jeg tror helt på det var sandt men alligevel interessant at læse mere om... Og prisen var ret go Grin

hamselv
Det kommer an på ved hvilke data.

F. eks. kan man på en IVT HRN eftervise en enormt høj COP ved 50% ydelse og +7 ude.

En varmepumpe som min, har en COP over 6 i sensommeren (ikke ved brugsvandsopvarmning).

Når et jordvarmeanlæg startes med kold tank, er COP der er endnu højere set. Altså den trækker kun halv energi og yder halvanden gange normalen.

Ekspress105
Ja det er jo lige det.... Der for jeg godt ville se lidt nærmere på hvad det var for noget.... Frown

hamselv
Oftest ses de høje COP's fra nu og her firmaer, med ganske behersket levetid.

Snakker vi luft/luft er de store svenske test ofte ret detaljerede og givende.

Ekspress105
Ja var også min tanke... Men hvis nu... OG skal "Kun" bruge den til en "garage" , så den vil ikke skulle køre så meget, så en billig med en så god COP, var interessant at læse mere om... Smile

Ekspress105
Nå fandt annoncen, det var fra gidex.dk, Toshiba VP, Men synnes ikke lige jeg bliver ret meget klogere af det ud over at det er ved +7 grader .... Men ikke noget om hvordan det ser ud når det bliver koldt...

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 9

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.