HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Jordvarme for begyndere.
Laxos
Hejsa

Er ny og håber på der er nogen med lidt mere forstand end mig selv der kan give tanker og ideer til mine overvejelser.
Anyway here goes:

Har købt hus på 94x2 m2 dvs 197m2. HUset er fra 1953 og er murstenshus, som kræver en kærlig hånd
Pt er et gasfyr fra 1995 af mærket Valliant som lige har været igennem hovedeftersyn og det SKAL skiftes snarest.

Mig og konen har 180 kilo til rådighed og vil gerne lave lidt ved huset og går og evervejer kraftigt om vi skal investere i jordvarme. Vi har haven til det (1000 m2 grund) og har ikke gjort noget ved haven endnu.
Vi har hørt at et nyt gasfyr vil koste omkring 50.000 og fået 1 tilbud på jordvarme som består af følgende:

Bosch pumpe EHP 7 LW/M
Levering af 375 m jordvarmerør
Hovedforsyning fra varmepumpe
Tilslutning af eksisterende varme og vand fra varmepumper i kælder
Ny hovedforsyning fra varmepumpe i bryggers til hvor kedel er tilsluttet idag
Samt lidt rør arbejde i et rum

Pris: 141.470 kr.

Så ville jeg høre om nogle af jer kunne give mig feedback og hvad jeres mening er om dette, da det som sagt er en super god fremtidsinvestering, men så bruger vi MANGE af vores penge på 1 gang.

På forhånd tak
Adam

allankj1
Kan du ikke skrive lidt omkrng nuværende gasforbrug fra tidligere ejer? Så kan der jo beregnes på besparelsen på gas kontra jordvarme. Sagt med andre ord kan besparelsen tjene den ekstra investering på 85.000 hjem inden for en fornuftig årrække?

I tilbudet er der tale om en 7 kwh pumpe så ud fra denne betragtning kan der ikke være tale om så stort et gasforbrug.

Hvad er muligheden for efterisolering i huset? Hvad med luft til vand varmepumpe??

Allan
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.

allankj1
Har regnet lidt på det. Er det helt ved siden af at det tidligere forbrug har været omkring 18.700 m3 i gas?

I såfald ville du kunne spare cirka 6.000 kr om året. Svarende til en tilbagebetalingstid på 13. år. Heri ikke medtaget eventuelle finansieringsomkostninger til merinvesteringen.
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.

hamselv
Allan må mene omkostning til gas. Alternativt er 18700 m3 naturgas helt uforskammet meget.

Prisen lyder lidt vel meget. Men vi ved ikke hvad der er med. 375 meter slange kan muligvis være OK, men afhænger af meget.

Må jeg anbefale du skaffer en pris eller to mere. Vær ligeledes OBS på at Bosch kun arbejder med to års garanti. Spørg gerne efter en detaljeret referenceliste. Det kan sikre dig at du anvender en installatør der har prøvet det før.

allankj1
Mente 1.800 m3 gas. Eller 16.200 kr i gas om året.

kla
Hvorfor ikke luft / Vand, hvis du har 180 kg til rådighed, koster en L/V måske 95.000,- 100.000,- så har du 80 kg tilbage
bevares du sparer 1.000,- kr/år mere på jordvarme, men bruger også mere til invest. regnestykket med dit forbrug er ca 1.000,- kr om året, såå. måske var luft vand ikke så tosset

en 10 kW ville sikre dig god økonomi og stort kraftoverskud.

kla

mikkel
Husk dine omkostninger for at komme ud af tilslutningspligten.

Hvis det da er muligt at komme ud af det. Frown Hvis ikke ryger regnestykket hurtigt....

Mvh Mikkel

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 5

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.