HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
garanti
aabyone
Hej.

Jeg fik for ca. 1,5 år siden nyt varmeanlæg. Ergo garantien burde stadig dække.
Luft til vand.

Der har været mange problemer med anlægget allerede, bl. andet er elpatronen sprunget 2 gange og for et par uger siden gik den ene af cirkulationspumperne. Det er iøvrigt også anden gang.

Installatøren kom så her i tirsdags og ordnede det, men nu har han sendt en regning?? Han siger at garantien ikke dækker slitage? For meget kalk siger han.
Er det korrekt?

Burde cirkulationspumper ikke også holde mere end 1 år i det hele taget? Uanset kalk?

Tak.

Mvh.

woebbe jordvarme siden 1985
Jeg mener at der er reklamationsret i 2 år,

det lyder helt forkert at en cirkulationspumpe ikke holder længere også at elpatronen går i stykker som beskrevet.

check lige hvad der evt. står om garanti på anlægget, jeg ville ikke selv betale regningen ud fra hvad du har beskrevet her.Angry

Hvordan kommer kalk ind og ødelægger cirkulationspumpen ??
jordvarme anlæg vølund f 1245 8 kwh, ca 520 m slange i 2 lag. hus 250 m2 fra 1985 gulvvarme over alt. ventilationsanlæg med varmegenvinding. indetemperatur ca 23 graderWinkvarmepumpens årsforbrug i : 2010 = 5000kwh, 2011 = 4950kwh, 2014 = 4398kwh.
Jordvarmen opvarmer også mit 1900 liters UDENDØRS SPABAD. med 38 grader varmt vand sommer og vinterGrin
Pr.21/9 2012 48 stk 250w solcellepaneler fordelt på syd,øst og vest vendte tagflader med danfoss tlx + 12,5 kwh inverter begrænset til 6 kwp. solcelleproduction i 2014 = 10070 kWh Grin

hamselv
Det lyder noget mærkeligt? Absolut hovedparten af aktører har da mig bekendt en garanti fra leverandøren der rækker som købeloven. Det er så klart at nogen kunne finde på at forsøge at sno sig ud af roterende dele som pumper, og kalde dem sliddele. Dette finder jeg dog ret utrolig. En temmelig stor del af dem jeg kender lidt til opererer endog med noget længere garanti. Vi kører f. eks med 5 år.

Kalk i en pumpe der sidder på radiatorsiden har jeg aldrig set eller hørt om. Eneste pumpe hvor jeg kan huske vi så kalk, var de gamle VANOVENT'er og SYSTEM 30 modulsøjle. Men de blev kun lavet frem til slut firserne/start halvfemserne. De havde en lille pumpe der flyttede det varme brugsvand.

Hvilket apparat tale vi egentlig om?

aabyone
hej igen og tak for svarene.

Så er spørgsmålet bare hvad han siger når jeg ikke vil betale, skulle jo nødig ende i riepers.

Indedelen er fra Wellmore PHNIX PASFR 60

Udedelen PAXRW 60 -TF

Selve pumpen er en vortex BW 152 KT, den er blå Shock)
Der er desuden en Grundfoss- den klassiske røde tilsluttet et andet sted.

Ved desværre ikke hvordan jeg kan forklare det bedre da jeg ikke er den store ekspert.

Den er desuden sat sammen med et solvarme anlæg Sunmaxx SM-SS-F.

Håber det kan hjælpe til at give et bedre billede.

mange tak.

hamselv
Så hænger det måske lidt sammen alligevel. Vortex'en er en brugsvandspumpe. Men de holder normalt ret godt og ligefrem haverere gør det ellers kun hvis de vender forkert - altså er indbygget forkert. Derforuden ved jeg der findes udskiftningshjul til nogle Vortex'er. De koster kun en brøkdel af en hel pumper. Og ellers er eddike da opfundet.

Men synes nu stadig det lyder af ret dårlig stil, at afkræve betaling for en pumpe på et halvandet år gammelt anlæg.

Hvis i særdeleshed du har fået udført eftersyn synes jeg det er vildt dårligt.

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 21

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.