Jeg har en Carrier30AWH008 på 3'de år, som kører rigtig godt. Mit "eneste problem" er, at det nu er lykkedes mig i fællesskab med Carrier i Sverige, at konstatere at installatøren ikke har tænkt på når VP stopper grundet kulde, så stopper cirkulationspumpen også =koldt :-). Derfor skal der monteres en ekstra cirkulationspumpe til disse situationer ( under -15 ). El patronen varmer fint men det kommer ikke rundt.
Pacco i Roskilde kunne ikke løse denne opgave.
Der var på et tidspunkt en installatør i Hvidovre (har glemt navnet), som jeg ikke længere kan Google mig frem til - han havde stor erfaring med Carrier - er der nogen der ved hvem det er ?
Er der nogen der kan anbefale et godt og seriøst firma / montør de kan anbefale ??
Det lyder da ret galt. Hvis du ingen flow har i rør/udedel, skal man da idet mindste sørge for eltracing, ellers kigger man jo ind i frostsprængning med sådan en logik i styringen. Sikker på det ikke er settings der er stillet til drift med kompressor.
Men eller hedder det jo bare et omløb (der klogeligt kunne være en lille buffer - med 4 studse, så skidtet er hydraulisk adskilt) og så en sekundær kreds, hvor elpatronen sidder i fremløbet.
jeg kan godt forstå du undres, men carrier i Sverige fortæller at den elektronisk aktiveres ind i mellem netop for at der ikke skal ske frostspræninger
Mht. drift med/uden kompressor skulle det iflg. Carrier være således at når limit mås for kompressorbrug ( kan indstilles i set up ), så kobler den automatisk el patronen til - og så er det cirkulationsproblemet opstår.
Tak for dit tip med omløbet, selvom jeg ikke er en haj til sådan noget - det giver dog en mulighed for at forklare en montør lidt mere - MEN jeg må indrømme de hænger ikke på træerne, når man ringer og fortæller om problemet, så jeg vil blive vældig glad hvis nogen kan anbefale en i nærheden af Greve eller bare på Sjælland