jeg har fået bygget et hus i 2006 efter det gamle byggereglement. i den forbindelse fik jeg monteret et nilan vp 18 ek som varmekilde.
det har i midlertidigt vist sig, at anlægget slet ikke kan lave den varme der skal til for at have en nogenlunde rimelig temperatur uden at det koster en bondegård. hvad gør jeg???
Jo det kunne man vel også, men økonomien i en lille luft vand sammen med en VP 18, er ikke bedste løsning, koster ca 9-10000 til opvarmning, lidt dyrt synes jeg.
Joehh men det afhænger selvfølgelig af meget. Men har man nu gulvvarme, f. eks. ville en bette luft/vand'er kunne bruges. Men der skal selvfølgelig fikses et eller andet styringsmæssigt. Og mig bekendt findes der et par af de små invertere koblet til vand. Men dem jeg har set har nu været dyrere end det du skriver. Bruger man sådan en, vil den kunne tilkobles uden det store hurlumhej. Og man kan til fulde udnytte fordelen ved lav kondenseringstemperatur, idet den ikke skal varme brugsvand op. Men det er klart, at begynder man med seriøse VP'er der ukritisk kan levere varme helt ned til -20 bliver prisen anderledes.
Spring til debat:
Log ind
Er du endnu ikke registreret bruger? Klik her for at oprette dig.