HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Findes der varmepumper til 'direkte-drev'?
kari
jeg er ny her, så I må undskylde hvis jeg har plaseret indlæg forkert etc.

Jeg søger viden om varmepumper der kan kobles til 'direkte drev'.

Jeg har en vandturbine, http://picasaweb.google.com/karigardi/MicroHydroVatnmyllanGarI#
der snurrer med ca 1500 omdrejninger i min, og har en akseleffekt på 0 til ca 6 kw.
der er en generator forbundet til turbinen, der producerer strøm, som igen afbrendes i et el-varmelegeme. (her er der et tab på måske 30 %)
For at få mest mulig effekt ud af turbinen, tænker jeg på, om det ikke er muligt at lade turbineakselen trække varmekompressoren direkte. (for at opnå størst mulig effektivitet.)

Spørgsmål:
1. Er kompressor altid indkapslet som i et køle eller fryseskab, eller findes der varmepumper, der har f.eks en remdrevet kompressor?
2. Er der nogen der kan dele erfaring på dette område?

vh kari

Sydkoel
Jeg tror du skal ud og have produceret sådan en varmepumpe eller ombygge en eksisterende. Rent teoretisk burde der ikke være noget i vejen for at lave sådan et system, du skal bare have en kobling på der kan starte og stoppe kompressoren. York laver nogle remtrukne kompressorer med magnetkobling, men om de laver dem i "store" størrelser ved jeg ikke.

Kunne du ikke bare forsyne varmepumpen med strøm fra generatoren, eller har du også et stort effekttab der ??
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 15

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.