Hej! Jeg har købt en L/V varmepumpe, samt styresystemet Rego 800. Jeg undlod at købe modulet med vv beholder, da jeg ikke havde brug for det. Jeg fik leveret varmepumpen med ( troede jeg ) komplet styresystem. Nu viser det sig at der mangler et styrekort, som skal give stopsignal til varmepumpen, samt koble tilskudsvarmen til ved behov. Iflg. installatørvejledningen indgår følgende dele i leverancen:Styrskab med fremløbs-/tankføler T1, udeføler T2, ekstrakort el-/oliefyr. Det viser sig at det sidste kort, som skal give stopsignal og koble evt. tilskudsvarme ind ikke er medleveret - altså mener jeg, at der foreligger en mangel ved leveringen. Min leverandør har tidligere villet have kr.3500,oo for det sidste kort, endskønt det iflg. vejl. indgår i leverancen. Leverandøren har ikke svaret på min sidste mail, (som er ca 3 uger gammel) hvor jeg gør gældende at det må betragtes som en mangel ved leverancen. Har jeg ret, eller skal jeg bare betale ved kasse 1 for noget så simpel, som et stopsignal i styringen?? Jeg skal rykke personlig i nærmeste fremtid og vil derfor gerne vide, hvad dette fantastiske forum mener. På forhånd tak.
Tak til Per - for respons på mit indlæg og opbakning på mit problem. Efterfølgende har jeg haft kontakt med den svenske producent, som fortalte hvilke styrkort der skal være med i leverancen. hvorefter jeg igen forelagde min leverandør for mine synspunkter vedr. mangel i leverancen. Retfærdigvis skal det fortælles, at jeg i løbet af otte dage havde det manglende styrkort vederlagsfrit, sendt fra Sverige til min leverandør - så min leverandør er altså... uforskyldt i mangelen.
Redigeret af ultimatevp d. 10-01-2009 17:15
Spring til debat:
Log ind
Er du endnu ikke registreret bruger? Klik her for at oprette dig.