HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Udskiftning af gl Vølund 707 jordvarme pumpe
Preben
Hej

I forbindelse med en planlagt udskiftning at gl. 707 system har jeg tænkt på at købe en Nibe Fighter 1235 i Sverige. 1235 sælges ikke i DK, men jeg mener den er magen til 1240 som importeres af Vølund.
Er der nogen der har erfaring med en installation af en 1235, jeg forventer desuden at der skal monters en UKV 100L buffer beholder.
Er der nogen der har lavet en lignende installation, hvis ja foreligger der nogle tegninger med angivelse af de yderligere komponenter der skal anvendes, så som tryk akkumulatorer m.m.
Anlægget anvendes til gulvvarme.
Det vil være til stor hjælp hvis nogen kunne guide mig.

johnia
Når en Nibe figter 1235 forlader Sverige, forsvinder garantien. Dette har jeg i en mail fået at vide fra Nibe i Sverige. Bynor som sælger vvs artikler skriver i en mail, at de giver garanti for selve delene, men man skal selv betale montørens arbejdsløn. Så pas på med køb i Sverige!
Men det er utroligt at man kan spare over 40% ved at være svensker!
Nibe 1240 er deres "eksport model" men er næsten magen til deres 1235.

Hvad med moms og afgift, når man køber for mere end 5000kr i Sverige?
Nybyggeri maj 2010, 170m2 bolig+43m2 opvarmet garage, 1plans hus, gulvvarme overalt. Fighter 1145 8 kw + VPA 300/200 + UKV 100 parallel forbundet, 450m slange i sandjord, 70-100 cm vandspejl

Preben
Hej

Jeg forstår problemet med garantien, men en besparelse på 40% kan nok give et tilskud ifald det bliver nødvendig med en montør fra evt. Vølund.
Der er ingen problem med at importere fra Sverige. Bemærk at momsen i Sverige er magen til DK.

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 20

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.