HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Erstatning af muldjord
wim
Halløj....

Vi skal snart grave slanger ned, men vores jord er så stenet, at jeg gerne ville noget andet omkring slangerne. Grus dur vist ikke, da det ville dræne vandet, harpet muldjord kommer til at koste en formue, men hvad med harpet sandfyld- det består jo af sand og fed lerjord, vil det kun egne sig til, at lægge omkring slangerne ?Pfft

Mvh Wim

PeterKunz
Harpet sand fyld er ikke godt.

Tag harpet muldjord, du får jo glæde af det de næste mindst 50 år.
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.

morten aa
Hvis man fylder op med muldjord, hvor meget skal slangerne dækkes før muldjorden bliver effektiv.

Freak1
Var det ikke en ide bare at sigte stene fra jorden inden du smider det i igen? Det overvejere jeg selv da jeg endnu ikke ved om der er mange sten i min jord.

ak
Det vil ikke betyde det store om du skal lægge 5 cm harpet muld i før du lægger slangerne og igen 5-8 cm oven på, det er en mindre mængde du skal bruge, alternativ kan du også bruge sand, det gør ingen forskel i forhold til din økonomi på anlæget.

Sidney
undskyld mig lige en gang, - jeg kunne google "harpet muld", men vil da gerne ha jer til at fortælle mig hvad det er Grin

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 9

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.