HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Slangeafstand til skel og bygninger?
orc
Hej,

Ifølge reglementerne skal jordslanger nedlægges med en minimum afstand til naboskel på 0,6 meter, men hvad med afstand ud til privatvej? Vores skel ligger 2 meter fra selve vejen og imellem skel og vej er der anlagt græs, som vi vedligeholder.

Et andet spørgsmål:
Ifølge reglementet skal man overholde en afstand på 1,5 til bygninger, men hvad så hvis naboen finder på at bygge en garage i skel efter, at man har lagt slangen ned? - hvem har ansvaret for at lovliggøre installationen?

Med venlig hilsen
Ole

Sydkoel
Til Spørgsmål 1:

Det er skelgrænsen der som hovedregel gælder, det er muligt at du kan få lov at lægge slanger i græsområdet udenfor skel, men det kræver en godkendelse og en tinglysning.

Spørgsmål 2:

Der må jo som udgangspunkt ikke bygges andet en carporte osv. i skel så det vil ikke betyde noget. Hvis der skal bygges en bygning med fundament osv. skal tegningen jo gennem teknisk forvaltning for byggegodkendelse og de vil jo så se udfra dine indsendte tegninger at der ligger jordslanger tæt på skel !
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.

orc
Tak for svar. Når du skriver at det er skelgrænsen der gælder, mener du så at jeg må lægge slangen i skel eller skal jeg også dér holde mig 0,6 meter væk?

Med venlig hilsen
Ole

Sydkoel
0,6 meter fra dit skel er det nærmeste du må lægge slangerne !
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.

Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 19

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,311
Nyeste bruger: Macila
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.